A/B testavimas yra tik dalis CRO

Yra begalė pavyzdžių, kai el. parduotuvės ar kiti el. projektai sparčiai plečiasi, o vėliau dingsta. Norint būti geriausiu internete, neužtenka turėti geriausias prekes ar paslaugas. Internetinį verslą sudaro daugiau elementų, vienas iš jų — aiškus ir lengvai naršomas tinklalapis.

Internetinio verslo atstovai vis dažniau kritiškai pasižiūri į savo tinklalapį. Ateina suvokimas, kad neužtenka vien pasirinkti vieno ar kelių reklamos kanalų, kurie atveda srautą į tinklalapį. El. parduotuvės pradeda analizuoti savo vartotoją ir sekti jo veiksmus, tada optimizuoja tinklalapį ir tokiu būdu pagerina atėjusio srauto naršymą el. parduotuvėje. O tai turi įtakos pardavimams, klientų lojalumui ir įsitraukimui. Vis dažniau kalbama apie CRO (Konversijų rodiklio optimizavimą) ir A/B testavimą.

CRO nėra A/B testavimas

1. CRO (Konversijų rodiklio optimizavimas) nėra vien spėjimais ar nuojauta pagrįsti sprendimai. Tai procesas, kuris vykdomas pasitelkiant įvairius įrankius analizuoti tinklalapį, jo vartotoją bei iškelti hipotezes. Konversijos vyksta tada, kai tikslinė auditorija lengvai randa reikiamus pasiūlymus.

cro2

Naudodami strategiją, paremtą CRO, išlaikysite lankytojus tinklalapyje, didinsite jums naudingas konversijas ir laimėsite konkurencinę kovą. CRO apima daugelį įrankių, o hipotezės iškeliamos remiantis šiais įrankiais ir duomenimis:

  • Vartotojo dėmesio fiksavimas
  • Duomenų analizė
  • Vartotojų elgsena
  • Vartotojų segmentavimas
  • Vartotojų apklausa
  • A/B testavimas

2. A/B testavimas yra vienas iš įrankių, kuris naudojamas CRO hipotezėms pagrįsti. Remiantis surinktais duomenimis, sudaromas B puslapio prototipas, integruojamas į tinklalapį ir aktyvuojamas testavimas. Tiek puslapis A, tiek puslapis B parodomas vienodą kartų kiekį visiems vartotojams.

Tiesa, būna tokių atvejų, kad srautas yra nepakankamas, norint atlikti A/B testavimą. Tačiau tai nereiškia, kad negalite optimizuoti savo tinklalapio. CRO yra įrankių naudojimas ir metodų pritaikymas su vieninteliu tikslu – didinti konversijas. Testavimas patikrina ir patvirtina iškeltas hipotezes.

3. CRO reikia aiškios strategijos. Pirma, svarbu surinkti ir analizuoti turimus duomenis, surasti puslapius, kuriuos reikia optimizuoti (kurie nedaro pardavimų arba daro per mažai). Antra, išsiaiškinti ar tie puslapiai yra tinkami testavimui.

A/B testavimas dažnai atliekamas be duomenų analizės. Tačiau toks testas bus atliktas pagal siauros auditorijos atsiliepimus: savo įsivaizdavimą,know-how, kolegų įžvalgas ar kliento išsakytus poreikius. Pavyzdžiui, klientas galvoja, kad dauguma jo pirkėjų atkrenta dėl per ilgo apsipirkimo kelio (penki žingsniai iki apmokėjimo). Remdamasis savo nuojauta klientas išima du žingsnius ir tikisi, kad pirkėjai daugiau pirks. Kas pasakė, kad pašalinti žingsniai yra problematiškiausi? A/B testavimas parodys ar toks spėjimas buvo teisingas. CRO analizė parodo, ar tikrai reikia, ir kuriuos apsipirkimo žingsnius išimti, kad klientai dažniau konvertuotųsi į pirkėjus.

cro3

Jūsų tinklalapis yra skirtas ne Jums patiems grožėtis. Tinklalapis yra Jūsų vartotojams ir potencialiems pirkėjams, todėl kurkite ir optimizuokite jį taip, kad vartotojui būtų aišku, patogu, jis grįžtų ir pirktų dažniau bei daugiau.

Atminkite, kad A/B testai yra CRO įrankių dalis. Norėdami pagerinti savo tinklalapį, pagalvokite kokius metodus ir/ar įrankius naudoti — kas bus naudingiausia Jūsų verslui.

Komentarai