Reklama internete: kaip išsirinkti tinkamiausias priemones?

Jeigu turite ar tik pradedate verslą ir niekada nesireklamavote internete, nuo galimų variantų pasiūlos gali įsiskausti galva. Skirtingi reklamos būdai, tinklalapiai, apmokestinimo modeliai  – visi turi savų privalumų. Tuo tarpu reklamos biudžetas visada turi dugną. Kaip žinoti, kokia interneto reklama į jūsų verslą atves daugiausia klientų? Pateikiame populiariausias priemones su jų privalumais ir trūkumais.

Google AdWords reklama„Google AdWords“ – greitiems rezultatams

Konkrečių prekių ar paslaugų paieška šiandien dažniausiai prasideda nuo „Google“ svetainės. Potencialūs pirkėjai savo poreikius čia įvardija patys – tereikia pateikti šiuos poreikius atitinkantį skelbimą, ir jau galima tikėtis kliento. Neatsitiktinai „Google AdWords“ – reklamavimosi paieškos rezultatuose sistema – šiandien yra populiariausia mokamos interneto reklamos platforma.

Privalumai

  • Greitis. Sukurti „Google AdWords“ kampaniją neužtrunka ir yra gana paprasta, o skelbimai pradedami rodyti iškart, todėl jie gali per trumpą laiką pastebimai pakeisti verslo rodiklius.
  • Kokybiška tikslinė auditorija. Mokesčio už paspaudimą (MUP, angl. PPC) skelbimus galima nustatyti rodyti labai siaurai žmonių grupei – pavyzdžiui, žmonėms, kurie ieško 2016 m. laidos „Kia Sportage“ automobilio ir gyvena Panevėžyje. Kuo tikslesnis skelbimas, tuo daugiau šansų, kad jį paspaus pirkti pasirengęs vartotojas.
  • Biudžeto kontrolė. Neplanuotų išlaidų su MUP skelbimais neturėsite: išnaudojus paspaudimams skirtą biudžetą skelbimų rodymas automatiškai nutraukiamas. Toks modelis leidžia verslams saugiai išbandyti ir analizuoti skirtingų raktinių žodžių pelningumą.

Trūkumai

  • Reikia kompetencijos. Neteisingai parinkti raktiniai žodžiai į svetainę atves lankytojus, kurie ieško visai ko kito. Kitas pavojus – daug investuoti į populiariausius raktinius žodžius. Jie sukuria didelį lankytojų srautą, tačiau šie lankytojai gali būti toli gražu nepasiruošę pirkti būtent iš jūsų. Taip galima greitai iššvaistyti visą reklamos biudžetą, todėl efektyvi reklama MUP metodu reikalauja šios srities žinių.
  • Reikia priežiūros. Sukurti skelbimus – tik pusė darbo. Kad reklama internetu atsipirktų, kažkas turi nuolat analizuoti rezultatus: bandyti naujus skelbimų variantus, „ravėti“ nuostolingus raktažodžius ir pan.

 Google Display Network reklama„Google Display“ – kai pirkėjai apie jus nežino

Ne visada žmonės ieško produkto paieškos tinkle. Pavyzdžiui, paslauga gali būti sunkiai apibūdinama arba visiškai nauja rinkoje. Tokiais atvejais efektyvesni gali būti skelbimai, rodomi tinklalapiuose, kuriuose lankosi jūsų potencialūs klientai. Dažniausias tokios reklamos formatas – reklaminiai skydeliai, kurie gali būti apmokestinami tiek už paspaudimus, tiek už parodymus. Įprastai tokiai reklamai pasirenkamas vėlgi „Google“ Vaizdinės reklamos tinklas, turintis daugiausia skelbimų nustatymo ir analizės įrankių.

Privalumai

  • Greitesnis žinomumas. Vaizdo skelbimai didina prekės ženklo žinomumą labai greitai, nes žmonės labiau įsimena tai, ką jie matė, o ne tai, ką skaitė ar girdėjo.
  • Mažesnė konkurencija. „Google“ reklamos tinklas pasiekia daugiau nei 2 milijonus skirtingų tinklalapių, taigi vietos jūsų skelbimui čia yra gerokai daugiau nei, tarkime, paieškos rezultatų puslapyje. Todėl konkurencija ir skelbimų kaina yra mažesnė.
  • Daug formatų. Vaizdo skelbimai, priešingai nei tekstinė reklama, gali būti įvairių formatų: įprasti ir animuoti paveikslėliai, klipai, interaktyvūs skydeliai ir, žinoma, tekstas. Vaizdu galima sukelti pageidaujamas emocijas greičiau ir efektyviau.

Trūkumai:

  • Rizika verslo įvaizdžiui. Reklamuodamiesi vaizdo tinkle, ne visada žinosite, kuriuose tinklalapiuose bus rodomi jūsų skelbimai. Nederančiame puslapyje parodytas skelbimas gali sukelti prieštaringų minčių vartotojams. Nors tokia rizika yra maža, ne visi prekių ženklai ją gali sau leisti.
  • Skelbimų ignoravimas. Reklaminiai skydeliai atsirado beveik kartu su pačiu internetu ir ilgą laiką buvo naudojami be saiko, todėl vartotojai išmoko nekreipti į juos dėmesio: vidutiniškai juos spaudžia tik apie 0,06 proc. svetainės lankytojų. Populiaru sakyti, kad didesnė tikimybė yra įkopti į Everestą ar išgyventi lėktuvo katastrofą nei paspausti ant reklaminio skydelio.
  • Prasta reputacija. Vaizdo internetinė reklama dažnai laikoma tiesiog kliūtimi, trukdančia naršyti svetainėje. Ilgą laiką tokia vartotojų nuomonė buvo pagrįsta, ir nors dabar neadekvačių reklaminių skydelių internete mažėja, jų neigiamas įvaizdis išlieka.

Vaizdinės reklamos tinklui taip pat priklauso ir „YouTube“ – kanalas, kurio atskirai pristatinėti turbūt nereikia. Čia šalia vaizdo klipų arba tiesiai į juos galite talpinti savo reklaminius klipus, nustatyti tikslinę auditoriją, reklamos biudžetą, ir, žinoma, analizuoti ataskaitas. Gerai tai, kad jeigu vartotojas išjungs reklamą nepraėjus 30 sekundžių, peržiūra jums nieko nekainuos. Kita vertus, į „YouTube“ kiekvieną minutę įkeliama po 300 valandų vaizdinės medžiagos, tad sudominti vartotoją turite per pirmąsias 5 sekundes, o tai nėra paprasta.

 Facebook reklama„Facebook“ – laisvalaikio auditorijai

Internetinė reklama „Facebook“ socialiniame tinkle ideali kompanijoms, parduodančioms gyvenimo būdo produktus, pavyzdžiui, ekologišką kosmetiką. Šis kanalas taip pat labai tinka paslaugų verslams, kurie nori pasiekti potencialius klientus su labai aiškiais požymiais – pavyzdžiui, Beyonce fanus arba besidominčiuosius dekupažu.

„Facebook“ vartotojai yra pasyvūs, jie neieško prekių ar paslaugų, todėl reklamą jiems reikia „paduoti“ per reklaminius skydelius su tekstu. Čia svarbu paminėti, kad „Facebook“ reklama, kaip ir „Google AdWords“ skelbimai, yra apmokestinama aukciono principu. Tai reiškia, kad didžiausią tikslinės auditorijos dalį pasieks skelbimai, kurių aktualumas (jį įvertina „Facebook”) ir siūloma paspaudimo kaina yra didžiausia. Dėl šios priežasties kitų skelbimų, pretenduojančių į tą pačią tikslinę auditoriją, matomumas gali būti daug mažesnis.

Privalumai

  • „Facebook“ apie savo narių asmeninį gyvenimą turi daugiau informacijos nei bet kuris kitas tinklas, todėl skelbimus galima taikyti pagal lankytojų amžių, lytį, išsilavinimą, pomėgius, naršymo įpročius ir daug kitų kriterijų.
  • Nemokamas optimizavimas. Socialiniame tinkle galite nemokamai įkelti skirtingus įrašus, palyginti auditorijos reakciją, o tada reklamuoti turinį, kuris sulaukė didžiausio atgarsio. Kiti rinkodaros kanalai tokių galimybių nesuteikia.
  • Virusinio turinio galimybė. Tiek skelbimus, tiek reklamuojamus paskyros įrašus vartotojai gali „pamėgti“ ir pasidalinti su kitais, ir įmonei tai papildomai nekainuoja. Kai kada turinys įtinka daugeliui ir tampa virusiniu. Tokios reklamos kaina internete gali būti palyginti maža, o rezultatai – viršijantys visus lūkesčius.

Trūkumai

  • Netikri paspaudimai. Skelbimus „Facebook“ tinkle mato ne tik realūs vartotojai, bet ir žmonės, kurie yra nelegaliai įdarbinti, turi fiktyvias paskyras ir gauna pinigus už skelbimo paspaudimą. Taip vadinami „paspaudimų ūkiai“ (angl. Click farms) yra pogrindinis pasaulis socialinių tinklų rinkodaroje, ir ši problema dar nėra išspręsta.
  • Reikia prižiūrėti paskyrą. Jeigu skelbimas nukreipia į pustuštę arba seniai neatnaujintą įmonės paskyrą, reklamos biudžetas yra švaistomas. Todėl efektyviai „Facebook“ reklamai būtina ir atskira turinio pildymo ir priežiūros strategija, kurios įgyvendimas daugeliui mažų verslų yra pernelyg brangus.

linkedin reklama„LinkedIn“ – B2B sektoriui

Įmonėms, dirbančioms B2B (verslas verslui) srityje, tikslingiausia reklamuotis „LinkedIn“ socialiniame tinkle, kuris pamažu tampa pagrindine profesionalus jungiančia platforma. Čia skelbimus galima taikyti pagal profesiją, poziciją įmonės hierarchijoje, konkrečios įmonės ar verslo šakos darbuotojus ir t.t.

 

Privalumai

  • Lengviau pasiekti sprendimo priėmėjus. „LinkedIn“ skelbimus galima taikyti pagal rangą organizacijoje – pavyzdžiui, projektų vadovams, kuriems gali būti aktuali jūsų paslauga, arba direktoriams, kurie pasirašo po sutartimi. Tokios galimybės nesuteikia jokia kita interneto reklama.
  • Paspaudimų kokybė. „Facebook“ lankosi apie 1,5 milijardo aktyvių vartotojų per mėnesį, tuo tarpu „LinkedIn“ surenka apie 100 milijonų. Tačiau daugiau – nebūtinai geriau, ypač kalbant apie mokamos reklamos srautą į paskyrą. „LinkedIn“ prisistato kaip platforma, siūlanti „teisingus“ skelbimų paspaudimus.

Trūkumai

  • „Premium“ kaina. Kadangi „LinkedIn“ suteikia galimybę pasiekti itin aukštos vertės auditoriją, reklamos kaina čia irgi brangesnė – nuo 10 dolerių už dienos trukmės kampaniją. Tai yra 10 kartų brangiau nei, pavyzdžiui, minimalus „Facebook“ kampanijos biudžetas. Paspaudimo kaina taip pat aukštesnė keletą kartų, taigi tikslines grupes apsibrėžkite atidžiai.
  • Paskyrų tikslas. „LinkedIn“, tegul ir skirtas profesionalų reikmėms, yra visų pirma socialinis tinklas. Tai reiškia, kad nemaža dalis vartotojų čia užsuka ieškodami anaiptol ne produkto, o tiesiog galimybių pakilti karjeros laiptais ir rasti naują darbą. Tai irgi reikia turėti omenyje kuriant reklamos strategiją.

 Pakartotinė rinkodara – konkurencingai rinkai

Pakartotinė rinkodara

Pakartotinės rinkodaros (angl. Remarketing/Retargeting) kampanijos – tai reklama internete, skirta pasiekti potencialius klientus, kurie lankėsi jūsų svetainėje, bet nepirko. Taikant pakartotinę rinkodarą, tokiems vartotojams įmonės ar konkretaus produkto skelbimai rodomi ir vėliau, kai jie lankosi kitose svetainėse. „Google Display“ suteikia prieigą prie plačiausio svetainių-partnerių tinklo.

Privalumai

  • Efektyvus būdas priminti apie save. Pakartotinė rinkodara itin efektyvi, kai produktas yra pernelyg brangus ar per daug sudėtingas, kad būtų perkamas spontaniškai.
  • Aukštas paspaudimų procentas. Pakartotinius skelbimus žmonės spaudžia vidutiniškai 2-3 kartus dažniau nei vartotojai, kurie anksčiau nesilankė įmonės tinklalapyje.
  • Galimybė suasmeninti skelbimus. Jeigu lankytojas užėjo į svetainę, bet nepirko, galbūt iki sprendimo pritrūko labai nedaug. Pakartotiniai skelbimai leidžia į potencialų klientą kreiptis labiau asmeniškai – pavyzdžiui, humoro forma.

Trūkumai

  • Jus gali suprasti neteisingai. Nors pakartotinė rinkodara nėra naujas reiškinys, dalis jūsų patencialių klientų su ja susidurs pirmą kartą. Skirtingose svetainėse matant tuos pačius skelbimus kai kuriems vartotojams gali susidaryti įspūdis, kad sekate jų veiklą internete.
  • Būtina keisti skelbimus. Nuolat pasikartojanti reklama internetu greitai įgrysta. Taigi turėsite skirti laiko skelbimams atnaujinti.
  • Tikimybė prasilenkti. Gali nutikti taip, kad mokėsite už reklamos parodymą žmogui, kuris produktą jau nusipirko iš kitos kompanijos, o gal ir iš jūsų pačių.

 NaujienlaiškiaiNaujienlaiškiai – internetinės reklamos klasika

Atsiradus modernesnėms reklamos formoms, nemažai rinkodaros specialistų el. pašto rinkodarą suskubo „nurašyti“, tačiau dabar ji vėl madinga ir pripažįstama kaip viena efektyviausių reklamos formų. El. pašto kampanijos idealiai tinka kurti pasitikėjimą įmone ir nuosekliai vesti vartotoją per visus pirkimo ciklo etapus nuo pirmosios pažinties iki skatinimo pirkti.

Privalumai

Nedaug kainuoja. El. pašto rinkodara dažniausiai yra daug pigesnė už MUP skelbimus ir kitas interneto reklamos priemones. Žinoma, reikės mokėti už automatinio laiškų siuntimo programą ir (galbūt) tekstų kūrėjo paslaugas ar dizainerio paslaugas, tačiau išlaidos daugeliu atvejų yra mažesnės, lyginant su kitais metodais.

Nereikia nuolatinės priežiūros. Visą naujienlaiškių kampaniją galima paruošti iš anksto: parengti laiškus, nustatyti tikslines grupes, laiškų siuntimo eiliškumą, intervalus ir kitas sąlygas. Taip galima sutaupyti daug laiko kitiems verslo procesams.

Paprasta įvertinti. Daugelis el. pašto rinkodaros įrankių turi puikias rezultatų analizės priemones: galėsite matyti, kiek žmonių atidarė laiškus, kiek ir kokias nuorodas spaudė tekste, palyginti skirtingų antraščių veiksmingumą ir t.t. Visa tai yra neįkainojama informacija optimizuojant konversijas.

Trūkumai

Pristatymo trikdžiai. Nepageidaujami laiškai – neatsiejamas el. pašto atributas. Spręsti šiai problemai daugelyje serverių įrengti el. laiškų filtrai. Be to, šlamštą vis geriau atskiria ir pačios el. pašto programos. Dėl to kai kuriais atvejais gali būti sudėtinga užtikrinti, kad laiškas pasieks adresato „Gautųjų“ skiltį. Pasirinkite tą el. pašto rinkodaros platformą, kuri tikrai „nesipyksta“ su populiariausiomis el. pašto programomis.

Atvaizdavimo problemos. Adresato el. pašto dėžutėje Jūsų ilgai šlifuotas naujienlaiškis dėl įvairiausių techninių priežasčių gali atrodyti ne taip, kaip norėtumėte. Pavyzdžiui, gavėjo nustatymai gali blokuoti bet kokius paveikslėlius laiške – tai bloga naujiena, jeigu jūsų kampanijos pagrindinis tikslas buvo pristatyti naują logotipą. Vėlgi, prieš perkant vieną ar kitą laiškų siuntimo platformą verta pasižiūrėti, kaip joje sukurti laiškai atrodo skirtingose el. pašto programose.

 seo paslaugosPVO (SEO) – ilgalaikė investicija

Paieškos variklio optimizavimas (PVO) – tai procesas, skirtas siekti aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose. Kuo aukštesnė pozicija, tuo didesnis svetainės matomumas internete, daugiau lankytojų ir daugiau pardavimų. Skirstomas vidinis PVO, kai tvarkoma pati svetainė, kad paieškos sistemos lengviau perprastų jos turinį, ir išorinis SEO, kurio metu stengiamasi sukurti kuo daugiau atgalinių nuorodų, vedančių į svetainę iš kitų tinklalapių.

Kiek kainuoja PVO? Jeigu už darbus nuspręsite mokėti specialistui, įkainiai bus individualūs ir priklausys nuo jo kompetencijos, darbų apimties ir kitų aplinkybių. Kita vertus, jeigu turite reikalingų žinių arba noro jų įgyti, galite optimizavimu užsiimti ir patys, tuomet mokėsite savo laiku. Abiem atvejais svarbu turėti omenyje, kad norint pasiekti gerų rezultatų, išlaidos į PVO turėtų būti reguliarios.

Privalumai

Nuolatinis lankytojų srautas. „Google“ paieškos svetainėje kasdien atliekama daugiau nei 6 000 000 000 paieškų. Apie 80% lankytojų spaudžia ne mokamus skelbimus, kurie rodomi pirmiausia, o kitus rezultatus, tarp kurių gali būti ir turinys, vedantis į jūsų svetainę. Priešingai nei mokama reklama, kuri efektyvi tik tol, kol aktyvi, teisingai padarytas PVO trauks potencialius pirkėjus į tinklalapį ilgą laiką.

Galimybė kurti reputaciją. Puikus svetainės turinys ilgainiui lemia ir geras pozicijas paieškos rezultatuose. Dėl to auga ne tik lankytojų srautas, bet ir kyla įmonės autoritetas pasirinktoje srityje, kuris dar labiau padidina konversijų skaičių.

Trūkumai

Rezultatai – ne iškart. Dažna klaida, kurią daro pradedantieji investuoti į PVO, yra rezultatų tikėjimasis nedelsiant – tą pačią arba kitą dieną. Tačiau kol „Google“ robotai vėl apsilanko atnaujintoje svetainėje (arba kitose svetainėse, kuriose yra atgalinės nuorodos) bei atnaujina jos reitingą, gali praeiti ne kelios dienos, o kelios savaitės.

Sunku išmatuoti naudą. Dažniausiai PVO nėra vienintelė priemonė, kurią įmonė taiko svetainės lankomumui ir pardavimams didinti, taigi pirkėjo sprendimą įtakoja bent keletas veiksnių. Tokiu atveju nėra paprasta nustatyti, kiek gi reikšmės turėjo PVO ir ar verta ir toliau į tai investuoti. Vis dėlto bent apytiksliai įvertinti PVO grąžą įmanoma.

Reikia specialių žinių. Tiek vidiniam, tiek išoriniam PVO tinka posakis „kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių“. Žinoma, galite ir patys kurti turinį bei skirti laiko jo platinimui kituose tinklalapiuose, tačiau tai – ne viskas: yra ir nemažai kitų PVO aspektų, kuriuos reikia išmanyti norint geresnių rezultatų (pavyzdžiui, svetainės struktūra, metažymės, raktinių žodžių vieta, kiekis ir t.t.). Be to, taisyklės, pagal kurias paieškos sistemos nustato svetainės reitingą, nuolat atnaujinamos. Todėl, jei nesate PVO specialistas, rekomenduojame jį samdyti.

Reziumuojant…

Daugelis reklamos priemonių leidžia rezultatus įsivertinti greitai ir nereikalauja didelių investicijų. Atsirinkę jums geriausiai veikiantį kanalą, vėliau galite pamėginti prijungti kitą priemonę dar didesniam efektyvumui gauti. Pavyzdžiui, galite nieko apie jus negirdėjusius vartotojus bandyti pasiekti per „YouTube“ reklamą, o jiems „apšilus“ (t.y., apsilankius jūsų svetainėje) taikyti pakartotinės rinkodaros metodus.

Jeigu sudėtinga apsispręsti, nuo ko pradėti, ant kelio užvesti gali jūsų tipinių klientų analizė. Kaip jie „vartoja“ internetą, ko dažniausiai ieško – informacijos, pramogų, o gal bendravimo? Kuriose svetainėse jie tai daro dažniausiai? Kokius įrenginius naudoja? Ar jiems reikia papildomai aiškinti apie jūsų produktą? Kuo geriau suprasite, kaip internete elgiasi jūsų pirkėjas, tuo mažiau turėsite nepasiteisinusių investicijų reklamai.

Turite minčių, o galbūt idėjų tolesniems straipsniams? Pasidalinkite komentaruose arba el. paštu info@raibec.lt.

Komentarai