Matuojame PVO (SEO) efektyvumą: 4 pradedančiųjų klaidos

Tingumas – išradimų variklis. Mes nuolat kuriame vis sudėtingesnius įrankius, kad gyventi būtų kuo paprasčiau. Pavyzdžiui, paieškos variklio optimizavimą (PVO, angl. SEO).

Kita vertus, tas pats tingumas matuojant SEO efektyvumą gali ir gerokai paklaidinti.

Žemiau pateikiamos klaidos specialistams tikriausiai sukels šypseną, tačiau į SEO žiūrintiems paviršutiniškai jos gali atnešti nejuokingų finansinių nuostolių.

1 klaida: reitingų vaikymasis

Didesnė dalis SEO apibrėžimų internete viena ar kita forma teigia, kad ši metodologija skirta pagerinti tinklalapio pozicijoms paieškos sistemų rezultatuose. Taip gali susidaryti įspūdis, kad aukšti puslapio reitingai yra SEO tikslas. Tai ne visai tiesa.

Pagrindinis SEO tikslas – padidinti natūralaus (organinio) lankytojų srauto vertę. O ši vertė auga didinant srautą ir gerinant jo kokybę. Taigi aukšti reitingai – tik dalis sprendimo.

Kaip tai suprasti? Paprastas pavyzdys: puslapis A gali duoti geresnių rezultatų nei puslapis B, užimantis pirmąją poziciją paieškoje, jeigu puslapis A turi geresnį parodymų ir paspaudimų santykį (CTR). Kitaip tariant, net jeigu puslapis B sulaukia daugiau lankytojų pagal tą patį raktažodį, puslapio A srautas yra aukštesnės vertės ir uždirbs daugiau, nes jo konversijų procentas yra aukštesnis.seo_efektyvumas2

Reitingas neturėtų būti naudojamas kaip veiklos efektyvumo rodiklis (KPI), nes šis rodiklis turi leisti Jums suprasti, ar artėjate link tikslo. O juk tikslas – ne reitingai. Juos matuoti reikia tik norint geriau suprasti, ar Jūsų raktažodžiai pritraukia didžiausią įmanomą apsilankymų skaičių.

Reitingai yra ir pernelyg riboti. Neįmanoma sekti reitingo kiekvienam raktažodžiui, kuris yra svarbus Jūsų verslui. Be to, sudėtinga įvertinti tai, kokį poveikį reitingams turi individualūs paieškos sistemų nustatymai. Tačiau svarbiausia, kad reitingai Jums nieko nepasakys apie SEO kuriamo srauto vertę.

2 klaida: apsilankymų skaičius kaip KPI

Apsilankymai – geriau nei reitingai, tačiau naudodami juos kaip veiklos efektyvumo rodiklį galite labai nusivilti rezultatais.

Kaip minėjome, SEO tikslas yra srauto vertė, kurią matuojant svarbus ir apsilankymų skaičius, ir jų kokybė.

Srauto vertė = srauto dydis x srauto kokybė

Skaičiuoti tik apsilankymus neužtenka. SEO, nukreiptas tik į apsilankymų skaičiaus didinimą, duos, žinoma, daugiau apsilankymų. Tačiau apsilankymai – dar ne pardavimai.

3 klaida: svarbiausia – žemas atmetimų rodiklis

Atmetimų rodiklis (Bounce Rate) – tik vienas iš daugelio būdų geriau suprasti lankytojų srauto kokybei. Realybėje jis vis dar dažnai naudojamas kaip pagrindinis srauto kokybės matas ar net kaip veiklos efektyvumo rodiklis (KPI).

Tačiau tai, kad sugebėjote prisikviesti lankytoją į savo elektroninę parduotuvę, ir jis neapsisuko ant kulno iškart, yra tik pradžia. Prieš patvirtindamas užsakymą, pirkėjas Jūsų svetainėje tikriausiai apsilankys dar bent 10 puslapių, ir būtent šis etapas yra svarbiausias. Kodėl? Nes būtent čia paaiškėja, kiek galiausiai uždirbsite.seo_efektyvumas

Galima paprieštarauti, kad atidarytų puslapių skaičius, vidutinis užsakymo dydis ar atsiskaitymo nutraukimo procentas yra jau nebe SEO sritis. Tačiau nepamirškite, kad SEO efektyvumas turėtų būti matuojamas ir pagal srauto dydį, ir pagal jo kokybę. Geriausias SEO srauto kokybės testas – išsiaiškinti, kokią įtaką apsilankymai turėjo pardavimams. Kiek uždirbote iš organinio srauto?
Turint elektroninę parduotuvę atsakyti į šį klausimą paprasta: užtenka įsidiegti e-komercijos sekimo modulį ir pasižiūrėti į pajamas, gautas iš SEO srauto segmento. Nukreipimo puslapiuose tai padaryti yra šiek tiek sudėtingiau, tačiau irgi įmanoma. Daugiau informacijos galite rasti čia.

4 klaida: neskaidomas SEO srautas

Norint tiksliau įvertinti SEO efektyvumą „Google Analytics“ ar kitoje analizės platformoje būtina atskirti dvi organinio srauto rūšis: prekės ženklo organinį srautą (Branded Organic Traffic) ir ne prekės ženklo organinį srautą (Non-branded Organic Traffic).

Kodėl? Jeigu verslą įkūrėte ne vakar, dalis žmonių į Jūsų tinklalapį ateis paieškos laukelyje surinkę Jūsų prekės ženklo ar įmonės pavadinimą. Tokie lankytojai jau žino apie Jūsų kompaniją, todėl jų srautas neparodo, ar optimizuodami svetainę darote pažangą. Be to, organinio srauto šoktelėjimą priskyrę efektyviam SEO, rizikuojate apsigauti: taip gali nutikti ir dėl prekės ženklo paieškų padidėjimo, susijusio su, pavyzdžiui, Jūsų straipsniu spaudoje ir neturinčiu nieko bendra su SEO.

Nepainiokite tikslo su priemone

Galutinis SEO efektyvumo matas turėtų būti SEO investicijų grąža (ROI), kurią sužinosite padalinę SEO sukurtas pajamas iš išlaidų optimizavimui paieškos svetainėms. Jeigu SEO uždirba daugiau nei kainuoja (rodiklis teigiamas), judate teisinga linkme.

SEO ROI = (SEO pajamos – SEO kaštai) / SEO kaštai

Čia reikia pabrėžti, kad dėl įvairių faktorių reali SEO grąža paaiškėja tik ilguoju laikotarpiu, todėl jos apskaičiavimas yra sudėtingesnis nei, pavyzdžiui, „Google AdWords“  ar el. pašto rinkodaros. Plačiau šią svarbią temą aptarsime sekančiame straipsnyje.

To paties SEO efektyvumas gali būti ir didelis, ir mažas – priklausomai nuo to, į kokius rodiklius atsižvelgiate. Teisingai pasirinkti bus paprasčiau, jeigu turėsite omenyje, kad rodikliai svarbūs ne patys savaime, o tiek, kiek jie keičia galutinį rezultatą.

Komentarai