Kaip turėtų būti daromi UX/UI pakeitimai, kad jie būtų pelningi?

Dėl nuolat augančios konkurencijos su internetinės reklamos ar SEO pagalba padidinti svetainės srautą tampa vis sudėtingiau. Ieškoma naujų būdų, kaip padidinti pardavimus. Taip pat net pasiekus, pavyzdžiui, jau geru laikomą 3% konversijos rodiklį, vis dėlto prarandame net 97 % srauto. 

Dėl šių priežasčių investicija į pačios svetainės optimizavimą didesniems pardavimams tampa vis patrauklesnė.

Investicijų pagrindinis tikslas – konversijų didinimas ar vartotojų patyrimas?

Pirmiausiai, žinoma, prieš kur nors investuojant reiktų įsivardinti, koks yra pagrindinis tos investicijos tikslas. Verslo pagrindinis tikslas yra pelningumo didinimas – parduoti daugiau, padidinti užklausų skaičių.

ux3

UX/UI gali padidinti konversijas, tačiau tik tada, jei yra atliekamas ten, kur jis turi įtaką pardavimams. Prieš atliekant UX pakeitimus svetainėje pirmiausiai reiktų įsivardinti, kuriuose puslapiuose matomas didžiausias srauto praradimas. Reiktų vengti taisyti viską iš eilės, kas vartotojui galėtų būti negražu ar nepatogu, tačiau potencialiai neturi galimybės įtakoti pardavimų.

Pavyzdžiui, užpildžius anketą, nepasirodęs puslapis apie gautą užklausą gali būti laikomas bloga vartotojo patirtimi, kurią reiktų ištaisyti. Iš kitos pusės kontaktas gautas ir su klientu bus susisiekiama telefonu. Taigi, ištaisius tokią problemą, pagrindinio tikslo (pardavimų didinimo) įtakoti negalime.

Svarbiausia – suprasti savo klientą ir jo problemas

Vėliau įsivardinus, kur yra problema, reiktų išsiaiškinti, kodėl ji kyla. Kaip ir bendrai rinkodaroje – svarbiausiai yra suprasti savo klientą ir jo poreikius.

Dažnai spėliojama arba  remiamasi savo, draugų bei bendradarbių nuomone, bet pamirštama, kad žmonės skirtingi. Jums reikia žinoti, ką galvoja Jūsų klientai ir kas svarbu jiems, o ne kas norėtumėte, kad būtų svarbu.

Vartotojų tyrimai gali pasirodyti sudėtingi ir daug kainuojantys, bet tai tik pasvarstymai. Kartais užtenka nuoširdžiai pakalbėti, kad ir su keliais klientais, kad gautumėte verslui neįkainojamų įžvalgų.

Žmonės kartais patys nežino, ko jiems reikia

Galiausiai visus sprendimus reiktų patikrinti A/B testavimų metu, nes dažnai žmonės sako vieną, bet elgiasi priešingai. Priimdami sprendimus, dažnai remiamės emocijomis ir tik vėliau kiekvieną savo žingsnį racionalizuojame, todėl kokybiniai tyrimai ne visada gali atspindėti realybę. Tik leisdami Jūsų klientams balsuoti savo veiksmais, galite būti tikri, kad situacija pagerės.

ux4

Investuoti į UX/UI verta,  jei laikomasi tinkamo proceso

Jei UX/UI atliekamas remiantis analize bei vartotojų tyrimų įžvalgomis, o vėliau sprendimai dar patikrinamiA/B testavimų metu – tada investicijos į UX/UI gali duoti tikrai gerą ROI. Visas apibūdintas procesas trumpai yra vadinamas CRO arba konversijų optimizavimu. Konversijų optimizavimo tikslas – išsiaiškinti, kuriose Jūsų svetainės vietose ir dėl kokių priežasčių prarandate daug potencialių pirkėjų (kitaip tariant pinigų) ir kaip tai sustabdyti, o geras UX/UI yra tik viena iš CRO dalių.

Komentarai