Kaip „Google“ paieškos rezultatus pakeitė „Penguin 4.0“?

„Google“ paieškos algoritmas „Penguin“, skirtas kovoti su šlamštu paieškos rezultatuose, pirmąkart paleistas 2012 metų balandį. Iki šio algoritmo atsiradimo, PVO (SEO) specialistai turėjo galimybę svetainėms kurti menkaverčius (spam) nuorodų tinklus ir taip gana lengvai manipuliuoti paieškos rezultatais. Paleidus „Penguin 1.0“, žemos vertės nuorodos iš prastos reputacijos svetainių tapo „toksiškomis“ ir galėjo tiesiogiai pakenkti bendriems PVO rezultatams. Todėl išorinių nuorodų tinklo auditavimas tapo dar svarbesne išorinės optimizacijos dalimi, o pati optimizacija – sudėtingesne. Su kiekvienu algoritmo atnaujinimu išorinės optimizacijos procesas reikalauja vis didesnių PVO specialistų pastangų ir kokybiškesnių atgalinių nuorodų.

„Penguin 4.0“: ko tikėtis?

Vėliausias atnaujinimas, „Penguin 3.0“, buvo išleistas 2014 metais. Po dviejų metų laukimo, 2016 rugsėjo 23 d. pagaliau „Google“ oficialiai patvirtino išleidusi „Penguin 4.0“. Kaip jau įprasta, algoritmo atnaujinimas įnešė gana nemažai sumaišties PVO specialistų bendruomenėje. Tačiau šįkart naujovės gana džiugios:

  • Algoritmas veiks realiu laiku. Įprastai visų „Penguin“ algoritmo paveiktų svetainių duomenys buvo atnaujinami reguliariai vienu metu (visoms svetainėms iš karto),  todėl buvo sunku operatyviai sekti atliekamų optimizacijos veiksmų individualius rezultatus. Nuo šiol visų svetainių pokyčiai bus juntami gerokai greičiau, o duomenys po indeksavimo atnaujinami realiu laiku.
  • Individualios nuobaudos. Anksčiau „Penguin“ algoritmas svetainę paveikdavo domeno lygmeniu, t.y., gavus nuobaudą iš paieškos buvo šalinami visi svetainės puslapiai. Nuo šiol svetainės puslapiai bus vertinami individualiai, todėl algoritmui paveikus tam tikrą svetainės puslapį neturėtų nukentėti visas domenas. Kaip tai veiks praktikoje, pamatysime.

Pokyčiai „Google“ paieškoje

Pozicijų svyravimai paieškos rezultatuose buvo juntami jau rugsėjo pradžioje, tačiau daugiau kaip dvi savaites „Google“ nepateikė jokio oficialaus paaiškinimo. Šiandien pozicijos vis dar nėra galutinai nusistovėjusios, tačiau SEO specialistų bendruomenėje jau juntamos realios pasekmės: dalis interneto svetainių dėl nekokybiškų nuorodų tinklų buvo pašalintos iš paieškos rezultatų, arba jų pozicijos gerokai sumenko. Labiausiai juntami pokyčiai ties aukštos konkurencijos raktažodžiais.

pozicijų pokytis

RAIBEC klientų pozicijos visą rugsėjo mėnesį taip pat gana pastebimai svyravo, tačiau šiandien matomi pirmieji realūs rezultatai. Kokybiškas nuorodų tinklas ir kompetentingų PVO specialistų darbas leido išlaikyti aukštas klientų pozicijas ties vidutinės ir aukštos konkurencijos raktažodžiais. Dėl sukurtų stiprių nuorodų tinklų (ir galbūt konkurentų klaidų), kai kurios jau neoptimizuojamos interneto svetainės taip pat sulaukė aukštesnių pozicijų. Tai tik dar kartą patvirtina taisyklę, jog tinkamai optimizuotoms interneto svetainėms kiekvienas „Google“ algoritmų atnaujinimas dažniausiai atneša tik teigiamus rezultatus.

Daugiau apie „Penguin 4.0“ algoritmą – oficialiame „Google Webmasters“ tinklaraštyje.

Komentarai