„Google Partners CEE Agency Day 2017“: ateitis – automatizavimas

Įspūdžiai iš kasmetinės „Google“ konferencijos „CEE Agency Day“, į kurią pakviesta dalis geriausių regiono agentūrų, turinčių „Premier Google Partner“ ženklelį. Kasmet renginys auga ir šiemet Prahos pilyje talpino jau apie 450 dalyvių iš daugiau nei 10 šalių. Pranešėjai dalinosi įžvalgomis apie reklamos rinką, agentūrų verslo specifiką, naujausių technologijų bei inovatyvių įrankių naudojimą skaitmeninėje reklamoje.

Jei ankstesnėse konferencijose („CEE Agency Day“ dalyvavau ir 2015-2016 metais) vyraujanti tema buvo svetainių pritaikymas ir reklama mobiliesiems įrenginiams, tai šiemet visi kalbėjo apie automatizavimą bei mašinų mokymąsi (angl. machine learning) ir kaip tai pritaikyti skaitmeninėje rinkodaroje.

20170705-cee-day-4

Tai, kad reklama mobiliuosiuose nebėra pati svarbiausia tema, galima paaiškinti paprastai: keletą metų visiems kartoję, kad vartotojai tampa mobilūs, „Google“ jau tikisi, kad tai žinome patys. Dabar jie jau sako „Jei jūs nepradedate nuo mobiliųjų įrenginių, liekate paskutiniai“ (If you’re not mobile-first, you’re last). Nebegirdėjau ir faktų apie tai, per kiek sekundžių vartotojas palieka lėtai besikraunančią svetainę, arba kiek procentų žmonių jungiasi prie interneto iš vieno ar kito įrenginio.

Vietoje to buvo kalbama, ką vartotojai veikia mobiliuosiuose įrenginiuose. Tai rodo, jog nebėra diskusijų, kad mobilieji išstūmė tradicinius kompiuterius ir yra pirmojo pasirinkimo įrenginys informacijos paieškai. Vadinasi, reklamos sprendimai taip pat turi atsižvelgti į augančią mobiliųjų įrenginių svarbą vartotojo kelionėje ir patogiai – bet neikyriai! – juos integruoti į bendrą rinkodarą.

20170705-cee-day-1

Kita vertus, potekstė „neatsilikite, pokyčiai vyksta labai greitai“ išliko. Vienas įdomiausių renginio pranešėjų, Anders Hvid iš Singularity universiteto apžvelgė neįtikėtiną tempą, kuriuo vystosi technologijos, ir įkvėpė auditoriją susimąstyti, kas mūsų laukia visai netrukus. Pasak Anders, jeigu prieš porą metų būtume galėję pabėgti nuo roboto tiesiog palypėję laiptais, tai dabar robotai jau sugeba ne tik jais užlipti, bet ir atlikti kitas, gerokai sudėtingesnes užduotis.

20170705-cee-day-5

 
Visuose pranešimuose vienaip ar kitaip buvo paliesta automatizavimo tema. Rekomendacija buvo labai aiški: visus pasikartojančius darbus, jeigu tik įmanoma, reikia perleisti programoms, o žmogiškuosius išteklius verčiau panaudoti kūrybai, duomenų analizei ir įžvalgoms.

Tai buvo idealus kontekstas pasikalbėti su kitomis agentūromis apie „Sales2Go“ – mūsų pačių sukurtą „AdWords“ skelbimų automatizavimo įrankį, kurį sėkmingai naudoja keletas mūsų klientų. Susidomėjimas buvo didelis, ir tikime, kad jau greitai agentūras iš aplinkinio regiono galėsime vadinti savo partneriais.

20170705-cee-day-3

Helene Ambiana, „Google Partners“ programos EMEA regionui vadovė

Dar viena populiari tema buvo reklamos rezultatų matavimas ir teisingas jų priskyrimas konkrečiam kanalui. Kaip išmatuoti kanalo vertę, jeigu klientas juo naudojasi ne vieną kartą, kol priima sprendimą pirkti? Kiek tiksliai vertės sukuria tarpiniai kanalai pirkėjo kelionėje? Panašu, kad sprendimo kol kas neturi nei kitos agentūros, nei „Google“. Gerai bent tiek, kad visi pripažįsta, kad konversijos priskyrimas paskutiniam paspaudimui yra klaidingas, ir kad didžiausią naudą klientui duoda investicijos į kelių skirtingų kanalų kombinaciją.

Dvi konferencijos dienos pralėkė akimirksniu, ir į Vilnių grįžau pilna galva idėjų ir žinių, kuriomis skubėjau dalintis su kolegomis. Labai ačiū „Google“ už suteiktą progą dalyvauti tokiame puikiame renginyje!

20170705-cee-day-2

Komentarai