„AdWords” ateitis, arba kaip „pramušti“ vidutiniškus pardavimus

Dauguma el. parduotuvių, vykdančių „Google AdWords“ kampanijas, anksčiau ar vėliau prisijungia prie klubo „Šiaip sau“: investicijų grąža (ROI) – vidutinė, kaštai bei pardavimai – taip pat. Gal norėtųsi geresnių rezultatų – bet kad ir konkurentų panašūs… Kodėl taip atsitinka ir ar yra būdas pastebimai pakeisti situaciją?

Pradėkime nuo pirkėjų lūkesčių, kuriems nelemta išsipildyti. Visi žino, kad geriausi „Google AdWords“ rezultatai tada, kai skelbimas kuriamas kiekvienai prekei atskirai. Tada jis tiksliau atitiks raktažodžius, bus pigesnis, patrauklesnis ir uždirbs daugiau, nes pritrauks būtent šios prekės ieškantį klientą ir nukreips jį tiesiai į produkto puslapį.

Tokia yra teorija. O ką pirkėjai mato realiuose paieškos rezultatuose, ieškodami konkrečios prekės? Gana dažnai – abstrakčius, mėginančius pataikyti į poreikį skelbimus, kurie reiškia, kad paieška anaiptol nebaigta.

16101202

16101204

Žinoma, bendriniai skelbimai gali pritraukti didelį lankytojų srautą, tačiau jie turi du didelius trūkumus. Pirmiausia, jie brangūs, nes konkuruoja su daugybe panašios reklamos. Antra, didžioji pritraukto srauto dalis yra lankytojai, kurie dar nėra apsisprendę ir greičiausiai nieko nepirks. Arba, atvirkščiai, ateina tikėdamiesi rasti konkrečią prekę, kurios el. parduotuvė neturi. Tokiu būdu per trumpą laiką galima vėjais paleisti visą reklamos biudžetą.

Ir vis dėlto tokios reklaminės kampanijos yra labai gyvybingos. Kodėl el. parduotuvės ir toliau jas kuria, susitaikydamos su nuostoliais? Dažniausiai tiesiog nėra kitos išeities.

Įsivaizduokime, pavyzdžiui, buitinės technikos parduotuvę internete su keliais tūkstančiais skirtingų prekių. Tokioje įmonėje paprastai dirba vienas rinkodaros specialistas. Dar yra vienas dizaineris. Net jeigu jie visą laiką skirtų tik „Google AdWords“ ir reklaminiams skydeliams, parengti atskirus skelbimus kiekvienai prekei reiktų savaičių arba mėnesių. Be to, asortimentas dažnai keičiasi, taigi kažkam reiktų nuolat prižiūrėti, kad nebeaktualūs skelbimai būtų ištrinti, ir kurti naujus.

Skelbimuose rodant ir prekės kainą, kuri keičiasi dar dažniau nei pasiūla, suvaldyti reklaminę kampaniją reiktų visos grupės žmonių. Taip pat ir atitinkamo biudžeto jų atlyginimams. Jeigu tokia investicija atsipirktų, tikrai matytume daugiau „Google AdWords“ skelbimų, skirtų konkretiems produktams.

Kita vertus, bendrinė reklama niekada neduos geresnių nei vidutinių rezultatų. Raktas į aukštą „Google AdWords“ pelningumą – pasiekti išimtinai pirkėjus, ieškančius konkrečios prekės; reklamuotis ten, kur beveik ar visai nėra konkurencijos; ir padaryti tai greitai ir pigiai. Tai būtų tobula reklaminė kampanija.

Sprendimas gali būti automatizavimas. „Google AdWords“ kampanijose yra daug „juodo“ mechaninio darbo, todėl įrankiai, atliekantys jį automatiškai, sutaupo daug laiko. Keletą reklamos automatizavimo priemonių siūlo ir pati „Google“, egzistuoja ir nemažai išorinių platformų, kurios siūlo panašias funkcijas, tik kitaip jas pateikia. Tačiau iš esmės čia palengvinama tik viena darbo pusė – jau sukurtų kampanijų valdymas.

Viską aukštyn kojomis gali apversti įrankiai, kurie, sujungti su „Google AdWords“ kampanijomis, automatiškai kuria, atnaujina ir pašalina skelbimus, skelbimų grupes ir raktines frazes pagal pasikeitimus el. parduotuvės tinklalapyje. Prisiminkite anksčiau matytus abstrakčius skelbimus, o dabar palyginkite juos su skelbimais, automatiškai sukurtais naudojant paslaugą „Sales2Go“.

16101201

16101203

Naudodama tokį įrankį, el. parduotuvė gali susikurti labai tikslius skelbimus visoms prekėms per keletą minučių. Jeigu keičiasi prekės aprašymas (pvz., kaina), atitinkamas skelbimas yra atnaujinamas realiu laiku. Tokiu būdu automatizuotos kampanijos gali kelis kartus sumažinti atmetimo rodiklį, padidinti parodymų ir paspaudimų santykį (CTR) ir, žinoma, pardavimus. El. parduotuvėms atsiranda galimybė ne tik suvaldyti didelius skelbimų kiekius, bet ir saugiai išbandyti reklamines kampanijas užsienio rinkose. Neabejotina, kad ateityje tokių paslaugų bus tik daugiau, ir čia laimės verslai, kurie pokyčiais pasinaudos pirmieji.

Komentarai