Kodėl nauji tinklalapiai „nepavaro”?

Atnaujinote svetainę, tačiau nematote laukto pardavimų pokyčio ar investicijų grąžos? Viena iš priežasčių yra ta, kad atnaujinant svetainę iš naujo perkuriamos ne tik tos vietos, kurios buvo blogos, bet ir tos, kurios buvo visai geros. Be to, sprendimai, kaip keisti svetainę, priimami, neatlikus turimų duomenų analizės. Dažniausiai savo klientams rekomenduojame ne kurti naują svetainę, o daryti korekcijas dabartinėje svetainėje ir atlikti konversijų optimizavimą (CRO). Tada sprendimai, ką keisti daromi remiantis vartotojų tyrimais bei analizėmis, ir, idealiu atveju, galiausiai dar patvirtinami testų rezultatais. Taip nebelieka nuomonių ir spėliojimų, o sprendimai priimti remiantis skaičiais: daromi tik tie pakeitimai, kurie turi pamatuojamą teigiamą įtaką pardavimams. Iš praktikos tokiais atvejais nauda pajuntama kur kas greičiau, o investicijų grąža būna net iki keliasdešimt kartų didesnė.

Ar tikrai morališkai pasenusi svetainė yra problema?

Prieš nusprendžiant, ar investuoti į naują svetainę, reikėtų pirmiausiai išsikelti aiškų tikslą, kam reikia naujos svetainės. Dažnai tenka susidurti su klientais, kurie problemą apibrėžia – senoji svetainė yra morališkai pasenusi. Tačiau mes visada skatiname savo klientus panagrinėti ir kodėl morališkai pasenusi yra problema? Juk verslo tikslas nėra atrodyti gražiai. Nebent, turėdamas gražesnę svetainę, galėsite parduoti daugiau. Taigi pirmiausiai labai svarbu, kad kiekvienas sprendimas vestų link svarbiausio verslo tikslo – didinti pelningumą.

Jei tikslas nebėra tiesiog graži, nauja svetainė, o veikiau pardavimų didėjimas, tada natūraliai kyla teisingi klausimai: ar tikrai investicijos į naują svetainę duos didžiausią investicijų grąžą? Kokia turi būti naujoji svetainė, kad ji parduotų daugiau? Kas buvo gerai ar blogai senoje svetainėje ir ar naujoji svetainė tikrai bus geresnė ir jos dėka parduosite daugiau?

Visada pradėkite nuo analizės

Jūsų lankytojai nuolatos Jums komunikuoja, kas jiems svarbu, kur yra problemos. Visa tai galima pamatyti iš „Google Analytics“, karščio žemėlapių (ang. heatmaps) duomenų: kokie puslapiai yra pirmasis kontaktas, koks yra atmetimų rodiklis, kiek pirkėjų prarandate pirkimo procese, kiek laiko jie praleidžia tam tikruose puslapiuose ir t.t.

puslapis2

Atlikus analizę, gana tiksliai įvertiname net ir tam tikro puslapio potencialią įtaką pardavimams: kiek pakiltų pardavimai, jei išspręstumėte problemą ir tam tikrą procentinę dalį jų pavyktų išlaikyti ar susigrąžinti? Logiška investuoti į tuos puslapius, kuriuos aplanko daug potencialių pirkėjų, kur nukreipiate savo reklamą ir matote prastesnius nei vidurkis rezultatus.

Be kiekybinės analizės, kuri leidžia įsivardinti, kur yra problemos arba didžiausias potencialas pardavimų augimui, ne ką mažiau svarbu išsikelti teisingas hipotezes, kodėl tam tikroje vietoje matoma vienokia ar kitokia statistika. Priežastims rasti daromi kokybiniai tyrimai: įvairios apklausos, interviu ir kiti vartotojų elgesio tyrimai. Vėliau įsivardinti galimus sprendimus ir leisti lankytojams balsuoti „savo kojomis” A/B testavimų metu.

Programavimo darbai brangūs, todėl darbų sąrašas svetainės korekcijoms būna gana ilgas. Kartais gali pasirodyti, kad gal tiesiog apsimokėtų pasidaryti naują svetainę. Tačiau šis sąrašas gerokai sutrumpėja sudėliojus darbus prioriteto tvarka. Pirmiausiai atlikite tuos darbus, kurie turės didžiausią įtaką ir reikalaus mažiausiai resursų, o kai kurias „gal gerai būtų” idėjas padėję į stalčių, pamatysite, kad sąrašas nėra toks jau ilgas.

Komentarai