5 e-suvestinės pelningesnei rinkodarai

Užsibrėžti ambicingus tikslus Naujųjų metų ar kita proga mėgstame visi. Deja, išblėsus pradiniam entuziazmui dažnai grįžtame į tašką, kai esame baisiai užsiėmę neesminiais dalykais, o tikslai lieka kažkur fone. Ši problema ypač aktuali versle, kur vadovams ir savo sričių specialistams tenka dirbti su keletu ar keliolika projektų vienu metu ir suvaldyti didelius informacijos srautus. Nors tikslai čia – itin svarbūs, juos pamesti iš akių labai lengva.

Štai kodėl rinkodaroje populiarėja verslo suvestinės (angl. business dashboards) – įrankiai, apjungiantys skirtingų verslo sričių (el. komercijos, rinkodaros, pardavimų ir kt.) duomenis ir perteikiantys juos vizualia forma. Štai keletas šių produktų privalumų:

  • Leidžia greitai apžvelgti einamuosius verslo rezultatus ir tendencijas.
  • Padeda atskleisti neatitikimus ar procesų ryšius, kurių nesimato lentelėse su skaičiais.
  • Duomenys atnaujinami ir apdorojami automatiškai, taigi nebereikia ruošti suvestinių rankiniu būdu.
  • Aiškiai parodo taisytinus procesus ir tokiu būdu leidžia padidinti verslo našumą.

Pateikiame 5 plačiai naudojamas suvestines, su kuriomis mūsų agentūra dirba kasdien arba yra išbandžiusi.

„Google Analytics“

ga

„Google Analytics“ – populiariausia interneto duomenų analizės paslauga, kurią naudoja tūkstančiai kompanijų visame pasaulyje. Pristatytas 2005-aisiais, šis įrankis davė pradžią daugeliui analizės rodiklių ir pateikimo formų, vėliau tapusių rinkos standartais.

Platforma unikali tuo, kad yra paremta taip vadinamais stebėjimo kodais, kurie, įterpti į svetainę, automatiškai renka anoniminius duomenis apie lankytoją ir jo veiksmus. Be to, „Google Analytics“ galima sujungti su „Google AdWords“ reklamos tinklo paskyra bei kitais „Google“ produktais ir tokiu būdu surinkti dar daugiau duomenų apie potencialius pirkėjus. Visa tai – nemokama.

„Google Analytics“ Informacijos suvestinės (Dashboards) yra patogus įrankis vienoje vietoje susidėti svarbiausias svetainės rodiklius ir analizuoti jų pokyčius. Jei neturite laiko ar įgūdžių susikurti suvestines patys, galite pasirinkti iš daugybės nemokamų šablonų, kuriuos paruošė kiti vartotojai svetainėje „Google Analytics Solutions Gallery

Nuolat tobulinama platforma rimtų trūkumų turi nedaug. Dažniausiai vartotojams užkliūna tai, kad valdiklių dizainas ir duomenų pjūviai yra nustatyti iš anksto, todėl ne visada įmanoma išgauti tiksliai tokią suvestinę, kokios reikia. Be to, norint integruoti papildomus duomenų šaltinius, prireiks ir laiko, ir nemažai techninių žinių.

Kaina: nemokama. Daugeliui įmonių standartinės „Google Analytics“ versijos turėtų užtekti. Tiesa, yra dar ir „Premium“ versija, kuri siūlo daug gilesnę duomenų analizę, ekspertų įžvalgas ir kitus privalumus, tačiau kaina – 150 000 dolerių per metus – yra ne tokia, kad tai būtų galima pavadinti prieinamu ar praktišku pasirinkimu daugeliui verslų. Palyginti abu variantus galite čia.

„DashThis“

dashthis.com

dashthis

„DashThis“ yra turbūt viena paprasčiausių verslo suvestinių rinkoje, sukurta Kanadoje 2011 m. Įrankis labiau skirtas apjungti socialinių paskyrų rodikliams, tačiau tinka ir mokamai reklamai bei SEO reikalams.

Suvestinių tinkinimo galimybėmis ši platforma labai panaši į „Google Analytics“. Norint pradėti naudotis, programavimo žinių nereikia: užtenka prijungti reikalingas paskyras ir pasirinkti valdiklių šablonus. Kita vertus, nustatymus ir dizainą vėlgi turėsite rinktis iš jau suprogramuotų variantų.

Kaina: 39-599 $ / mėn. Siūlomi 5 mokėjimo planai skiriasi tik suvestinių skaičiumi. Mažam verslui kompanija rekomenduoja 25 suvestinių planą už 249 dolerius.

„Cyfe“

cyfe.com

cyfe

„Cyfe“ yra viena senesnių elektroninių suvestinių verslui, atsiradusi 2012 metais JAV ir dabar turinti daugiau nei 170 tūkstančių klientų. Lengvai įdiegiama paslauga duomenis pateikia valdikliuose, kuriuos galima sujungti su daugiau nei 500 skirtingų informacijos šaltinių: „Google“ produktais,  SEO ir el. pašto rinkodaros įrankiais, socialiniais tinklais ir kt.

Lyginant su alternatyvomis, „Cyfe“ dizainas šiek tiek atsilieka nuo tendencijų, o valdikliai apibrėžti gana griežtai, t.y., ne visada pavyks pakeisti tai, kas ir kaip juose rodoma.

Kaina: 0-19 $ / mėn. Nemokama programos versija yra gana ribota: viena ataskaitų sritis, 5 valdikliai ir trumpa duomenų istorija (30 dienų). Kita vertus, „Premium“ paketą galima užsisakyti už labai prieinamą kainą – 19 dolerių per mėnesį (14 dolerių, jeigu mokama už metinį planą).

„Geckoboard“

geckoboard.com

geckoboard

Viena geriausiai žinomų verslo suvestinių, „Geckoboard“ turi panašias duomenų šaltinių integravimo galimybes kaip ir pagrindiniai konkurentai, tačiau papildomai leidžia importuoti nuosavus duomenis. Be to, prie to paties valdiklio galima prijungti skirtingas paskyras – labai naudinga funkcija didesniam verslui ar agentūrai. Platforma taip pat turi aplikacijų programavimo sąsają (API), kuri leidžia įmonėms susikurti tinkintus valdiklius ir suvestines, derančias prie firminio stiliaus.

Vienas didžiausių platformos trūkumų yra tai, kad čia negausite pranešimų apie svarbius svetainės rodiklių pokyčius. Priešingai nei daugelis kitų sistemų, kurios gali įspėti telefonu, trumpąja žinute ar el. paštu, „Geckoboard“ šios funkcijos neturi.

Kaina: 25-599 $ / mėn. „Geckoboard“ siūlo viso labo 3 mokėjimo planus. Populiariausias kainuoja 149 dolerius ir siūlo 5 suvestines (yra galimybė pirkti papildomai) bei neribotą vartotojų skaičių.

„Klipfolio“

klipfolio.com

klipfolio

Pagrindinis „Klipfolio“ išskirtinumas, dėl kurio programą naudojame ir savo agentūroje, – tinkinimo galimybės.

Platformą galite prijungti prie bet kokio duomenų šaltinio: neskaitant integracijų su populiariausiomis platformomis (pvz., „Google Analytics“, „Dropbox“, „Facebook“, „Salesforce“), taip pat galite naudoti bet kurią internetu pasiekiamą duomenų bazę, RSS formatus, importuoti CSV ar „Excel“ bylas ir kt. Nemokamos valdiklių ir suvestinių tinkinimo galimybės taip pat didesnės nei jau anksčiau minėtoje „Geckoboard“.

Programa yra lanksti ir techniškai: pavyzdžiui, sąsajas su duomenų šaltiniais galite tinkinti naudodami pačių pasirašytus skriptus ir taip parengti suvestines daug greičiau.

„Klipfolio“ siūlo daug iš anksto parengtų valdiklių, tačiau jeigu norėsite juos patikslinti, teks prisiminti darbo su „Excel“ lentelėmis principus. Jeigu tai jums ne naujiena ir esatę rašę formules, viską perprasite nesunkiai. Priešingu atveju reikės pasimokyti, tačiau tam programos kūrėjai yra parengę išsamią sistemą, pradedant tekstinėmis instrukcijomis svetainėje ir baigiant atsakymais forume, vaizdo pamokomis ir vebinarais.

Kaina: 24-199 $ / mėn. Pigiausias „Klipfolio“ planas (5 vartotojai, 5 suvestinės) iš esmės skirtas mažai įmonei stebėti savo verslo rodiklių pokyčius kompiuteryje ar TV ekrane. Agentūroms tinkamesni planai, siūlantys daugiau suvestinių, neribotą vartotojų skaičių ir duomenų eksportavimą, kainuoja nuo 49 dolerių per mėnesį.

Kaip pasirinkti?

Jeigu planuojate užsisakyti verslo suvestinę, nepamirškite, kad populiariausias produktas nebūtinai bus ir pats tinkamiausias jūsų verslui. Keletas klausimų, padėsiančių apsispręsti:

  • Ar sistemą naudosite labiau įmonės vidiniams duomenims, ar klientų duomenims analizuoti? Pagal tai galėsite geriau įsivertinti, kiek suvestinių jums reikės.
  • Jeigu planuojate suvestines pasiūlyti klientams – ar programa turi integracijas su duomenų šaltiniais, kuriuos jie naudoja?
  • Kokios funkcijos jums būtinai reikalingos?
  • Kiek jums svarbi galimybė perdaryti suvestinių dizainą? Daugeliu atvejų ji labai padidina mėnesinius paslaugos kaštus.

Atsirinkę keletą platformų, pasiskaitykite kitas ekspertų apžvalgas, vartotojų atsiliepimus, galiausiai – užsisakykite nemokamą bandomąjį laikotarpį, jei toks yra. Šiuolaikiška verslo suvestinė turėtų būti pirmoji grandis tarp jūsų ir jūsų verslo duomenų, padedanti diagnozuoti verslo būklę ir tobulinti strategiją.

Komentarai